ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΙΚΡΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020
Παιδιά και καραντίνα
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΙΚΡΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Φθινόπωρο
Το φθινόπωρο προχώρησε για τα καλά....Κι εμείς με τα υλικά που μας δίνει απλόχερα η φύση φτιάξαμε τη μάσκα του φθινοπώρου, την κυρία Φθινοπωρίνα, στάμπες από φύλλα και δεντράκια...
Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2020
Ελιά
Ελιά
Είναι Νοέμβρης. Ζούμε στο Ξηρόμερο Αιτ.νίας, έναν ευλογημένο τόπο, με υπέροχη φύση ή οποία μας δίνει τον υπερπολύτιμο καρπό της ελιάς. Η ελιά, και το ελαιόλαδο που αποτελούν ίσως το σημαντικότερο στοιχείο της μεσογειακής διατροφής και που καλλιεργείται και χρησιμοποιείται στην Ελλάδα, τη νότια κυρίως, από την αρχαιότητα. Η χρήση της, εκτός από τη βρώση, είναι γνωστή στη φαρμακευτική από τα αρχαία χρόνια. Το project μας ξεκίνησε και συνεχίζεται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, μετρήσαμε ελιές, φέραμε ελιές στο σχολείο, φάγαμε ελιές, δοκιμάσαμε λαδάκι, ενώ εκφραστήκαμε καλλιτεχνικά με αφορμή την ελιά και χρησιμοποιώντας ελιά. Γίναμε και μάρτυρες της επεξεργασίας της ελιάς στο ελαιοτριβείο στο Βασιλόπουλο. Ένα υπέροχο ταξίδι, μάθησης και δημιουργίας μέσω της ελίτσας μας....
Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020
Μαθηματικά και τέχνη.
Είναι πλέον γνωστό ότι η τέχνη μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης των παιδιών. Με αφορμή τον πίνακα του Πωλ Κλεε, μάθαμε τις τεθλασμένες γραμμές. Είχαμε μάθει πριν από λίγο καιρό τις ευθείες και τις καμπύλες και μάθαμε να τις διακρίνουμε, Και μια πρώτη κουβέντα επίσης για κλειστές τεθλασμένες γραμμές που δημιουργούν σχήματα (αστέρι, τρίγωνο). Τρομερή εντύπωση έκανε το γεγονός ότι νήπιο εντόπισε ότι ένα τρίγωνο είναι μια κλειστή τεθλασμένη γραμμή.
Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020
Με όχημα την τέχνη φτιάχνουμε κόσμους μαγικούς....
Αφού διαβάσαμε για τους ναΐφ ζωγράφους, και το παραμύθι "ο κηπουρός της φύσης", πειραματιστήκαμε κι εμείς με χρώματα και τεχνικές για να δημιουργήσουμε δύο πίνακες ομαδικούς, φθινοπωρινά τοπία.
Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2020
Μίξεις χρωμάτων
Βάλαμε μπουγάδα. Ανακατεύτηκαν τα χρωματιστά, τα άσπρα, τα σκούρα κι έτσι....μάθαμε ότι από τα βασικά χρώματα, προέρχονται τα συμπληρωματικά....
Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020
Η σημασία των παραμυθιών στα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Η ανάγνωση παραμυθιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία, η οποία έχει εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά οφέλη, ενώ ταυτόχρονα είναι ένας τρόπος να περάσουν οι γονείς ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους και να ψυχαγωγηθούν αμφότεροι.
Τα παραμύθια βοηθούν τα νήπια, να δημιουργήσουν τις στάσεις και τις δεξιότητες εκείνες, έτσι ώστε σταδιακά να κατακτηθεί αυτό που λέμε "γραμματισμός" ,η κατάκτηση δηλαδή του γραπτού λόγου. Συμβάλλουν σημαντικά με αυτόν τον τρόπο στην προετοιμασία των μικρών μαθητών να μάθουν πιο εύκολα τους μηχανισμούς της γραφής και της ανάγνωσης αργότερα στο δημοτικό. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι μέσα από τα παραμύθια, τα παιδιά μαθαίνουν να ξεχωρίζουν τη γραφή (τα γράμματα), από τις εικόνες, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται η μνήμη και η συγκέντρωση τους, σημαντικές δεξιότητες για την εξασφάλιση της μετέπειτα σχολικής επιτυχία.
Ένα πολύ σημαντικό όφελος από την ανάγνωση παραμυθιών είναι η ανάπτυξη της φαντασίας των παιδιών καθώς και ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου τους. Τα παραμύθια μπορούν να λειτουργήσουν σαν το όχημα που θα ταξιδέψει το παιδί (και τον ενήλικα) σε φανταστικούς, πολύχρωμους κόσμους, μέσα στο οποίους το οποίο το παιδί μπορεί να εκφραστεί πιο εύκολα και πιο ελεύθερα απ' ότι στον πολύπλοκο, γκρίζο πραγματικό κόσμο.
Δημιουργείται παράλληλα, από πολύ μικρή ηλικία μια θετική στάση απέναντι στη φιλαναγνωσία. Είναι γνωστό ότι ένα παιδί που διαβάζει, θα γίνει αν μη τι άλλο, ένας ενήλικας που σκέφτεται.
Τέλος, είναι ένας τρόπος, οι ενήλικες να περνάνε ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά. Η ανάγνωση ενός παραμυθιού στο σπίτι για παράδειγμα, ενισχύει περισσότερο τη σχέση ανάμεσα σε παιδί και γονέα, καθώς μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για συζήτηση για θέματα που απασχολούν τα παιδιά, για την υιοθέτηση κοινωνικών δεξιοτήτων, μέσα από το παράδειγμα ή το αντιπαράδειγμα των ηρώων καθώς επίσης είναι και ένας τρόπος για την εκτόνωση κάποιας έντασης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Για όλους τους παραπάνω λόγους αλλά και για ακόμη περισσότερους, είναι σημαντική η επαφή των μικρών παιδιών με τον φανταστικό κόσμο των παραμυθιών συστηματικά και από πολύ μικρή ηλικία. Είναι γνωστός άλλωστε ο διάλογος με τον Αϊνστάιν, τον οποίο κάποτε τον ρώτησε κάποιος γονέας τι να κάνει για να γίνει το παιδί του πιο έξυπνο κι εκείνος απάντησε: "Διάβαζέ του παραμύθια. Κι αν θέλεις να γίνει ακόμη πιο έξυπνο, διάβασέ του ακόμη περισσότερα παραμύθια. "
Αλεξάνδρα Κουμέλη
Νηπιαγωγός
ΟΧΙ ΦΩΤΙΕΣ ΣΤΑ ΔΑΣΗ
ΟΧΙ ΦΩΤΙΕΣ ΣΤΑ ΔΑΣΗ Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων : "Σώσε το δάσος , είναι πηγή ζωής", οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας έφ...
-
ΟΧΙ ΦΩΤΙΕΣ ΣΤΑ ΔΑΣΗ Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων : "Σώσε το δάσος , είναι πηγή ζωής", οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας έφ...
-
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024-2025 Λαμβάνοντας υπόψη την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/...
-
Κοψαμε τη βασιλοπιτα που εφτιαξε η αγαπημενη μας κυρια Σοφια του ολοήμερου. Ο Νικος μας κερδισε του φλουρί και πηρε και το δωρακι του. Ευχο...